استعمار :: دو چیز گرانبها

دو چیز گرانبها

بهترین جمعی که در حلقه آنها درآیی پشیمانی نداره

دو چیز گرانبها

بهترین جمعی که در حلقه آنها درآیی پشیمانی نداره

دو چیز گرانبها
کلمات کلیدی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

استعمار


چرا غرب و ایادی آن، ملت‌ها را با شدت به سمت «شهوات» سوق می‌دهند؟


❇️ دست‌کم به دو دلیل کلان و اصلی:

⏪ ۱. فرض کنید می‌خواهید یک ملت را استعمار و استثمار کرده و علیه آن استبداد و دیکتاتوری بورزید. طبیعتا مردم طعم تلخ استعمار و استبداد شما را چشیده و پس از مدتی علیه‌تان قیام نموده و کمر به براندازی و کنار زدن شما می‌بندند. ناگزیر به این نتیجه می‌رسید که با این روش نمی‌توان منابع آن کشور را غارت کرد و مردم را در برابر خواسته‌ها و امیال خود تسلیم نمود.

پس راه‌حل چیست؟

منطقا می‌بایست کاری کرد که هم بتوان آن کشور را تحت یوغ خود درآورد و هم از دست اعتراضات و قیام مردم خلاصی یافت. بنابرین باید بتوانید با هنرمندی خاصی وضعیتی را به وجود آورید که نه تنها مردم شما را موجودی استعمارگر و مستبد ندانند، بلکه تصور ذهنی‌شان آن باشد که شما فردی خیرخواه و خواهان آزادی و پیشرفت مردم هستید!

💥 اجمالا می‌توان گفت که راه ایجاد این توهم در اذهان مردم، اعطای «آزادی»هایی سطحی و نازل به آنان است(مانند: بی‌بندوباری‌های جنسی). در این صورت، مردمی که سرگرم و غرق در نفسانیات بوده و واقعا تصور می‌کنند که «آزاد» هستند، حتی ذره‌ای هم گمان نمی‌برند که عامل بخشیدن این قبیل آزادی‌ها به آنان، فردی مستعمِر و دیکتاتوری مکار باشد. به همین راحتی!


⏪ ۲. توجه انسان به امیال نفسانی و شهواتش، موجب ضعف و سستی می‌شود. در صورت تداوم شهوترانی، انسان پس از مدتی احساس می‌کند که دیگر قادر به مقابله با کشش‌های نفس خود نیست. در این حالت، آدمی احساس ضعف درونی و سرخوردگی را به شدت درک می‌کند. این، دقیقا همان چیزی است که قدرت‌های استعمارگر و مستکبر و عوامل آنان در پی آن هستند. نیازی به بیان این واقعیت مسلّم نیست که به یغما بردن منابع یک ملتِ ضعیف بسیار آسان‌تر است از استعمار یک ملتِ قوی. آیا استعمار یک ملتِ قوی اساسا ممکن است؟!!

💥 براستی کسی که در برابر خود و تمایلات شهوانی‌اش نیز نمی‌تواند بایستد، چگونه قادر است در مقابل استکبار قد عَلَم کند؟!


@abarshagerd

گروههای مذهبی بصیرت داشته باشید یعنی اینکه نتیجه کارت را ببین بعد تصمیم بگیر نماینده انگلیس وقتی صدای موذن به گوشش می خوره می پرسه این صدا به منافع انگلیس ضرر نمی رسونه وقتی که جواب می شنوه که زیانی برای منافع انگلیس نداره میگه پس بذار اینقد بناله که گلوش پاره شه بترسید این تبادل مذهبی برایتان گناه محسوب بشه که قطعا کمک به اسراییل برای نابودی فلسطین است

  • ۰۰/۱۰/۰۱
  • ولی اله نورمحمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی