بخوانید و لذت ببرید(۱۱) :: دو چیز گرانبها

دو چیز گرانبها

بهترین جمعی که در حلقه آنها درآیی پشیمانی نداره

دو چیز گرانبها

بهترین جمعی که در حلقه آنها درآیی پشیمانی نداره

دو چیز گرانبها
کلمات کلیدی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

بخوانید و لذّت ببرید(۱۱)
 وَ سیقَ الَّذینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً حَتَّى إِذا جاؤُها وَ فُتِحَتْ أَبْوابُها وَ قالَ لَهُمْ خَزَنَتُها سَلامٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدینَ [73]زمر
و کسانى که تقواى الهى پیشه کردند گروه‌گروه به‌سوى بهشت برده مى‌شوند؛ هنگامى‌که به آن مى‌رسند درهاى بهشت گشوده مى‌شود و نگهبانان به آنان مى‌گویند: «سلام بر شما! گوارایتان باد! داخل بهشت شوید و جاودانه بمانید»!
🌻امام علی (علیه السلام)- وَ سِیقَ الَّذِینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَی الجَنَّةِ زُمَراً آنان از کیفر و عذاب در امانند، و از سرزنش‌ها آسوده، و از آتش دورند، در خانه‌های امن الهی، از جایگاه خود خشنودند، آنان در دنیا رفتارشان پاک، دیدگانشان گریان، شب‌هایشان با خشوع و استغفار، مثل روز است [و بیدارند]، و روزشان از ترس گناه چونان شب می‌ماند. پس خداوند بهشت را منزلگاه نهایی آنان قرار داد، و پاداش ایشان را نیکو پرداخت، که سزاوار آن نعمت‌ها بودند، و لایق ملکی جاودانه و نعمت‌هایی پایدار شدند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۳۲۸
 نهج البلاغهًْ، ص۲۸۱/ بحارالأنوار، ج۷، ص۲۰۷/ نورالثقلین
امام علی (علیه السلام)- بدانید! تقوا مرکب راهواری است که اهل آن بر آن‌ها سوار شده‌اند و آن [مرکب‌ها]، ایشان را خرامان حرکت می‌دهد تا اینکه به سایه‌های گسترده [ی بهشت] برسند و درهای بهشت گشوده شود و نگهبانان به آنان می‌گویند: خَزَنَتُها سَلامٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدِینَ.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۳۲۸
 بحارالأنوار، ج۳۲، ص۱۴
🌄پیامبر (صلی الله علیه و آله)- ای مردم! من راه مستقیم خدا هستم، همان راهی که شما را به پیروی از آن فرمان داده است. پس از من علی (علیه السلام) و سپس فرزندانم که از صلب وی هستند [صراط مستقیم خدایند]، امامانی هستند که [مردم را] به‌سوی حق هدایت می‌کنند و به حقّ عدالت می‌ورزند. آنگاه پیامبر (صلی الله علیه و آله) الحَمْدُ لِلهِ رَبِّ الْعالَمِینَ را تا آخر تلاوت کرد ... و فرمود: «این سوره در شأن من و این امامان پس از من نازل شده و به آن‌ها اختصاص دارد، این‌ها اولیاء خدا هستند که در راه خدا ترس و اندوهی بر آنان نیست، آنان حزب اللَّه‌اند که رستگار و پیروز خواهند بود (مجادله/۲۲)، بدانید که دشمنان علی (علیه السلام)، اهل اختلاف و دشمنی هستند، و برادران شیاطین می‌باشند ... دوستداران ائمه (علیهم السلام)، در کمال امان وارد بهشت می‌شوند و فرشتگان به آنان سلام می‌دهند و می‌گویند: پاک شدید، جاودانه وارد بهشت شوید.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۳۳۰
 بحارالأنوار، ج۳۷، ص۲۱۳/ التحصین لابن طاوس، ص۲۹، ص۵۸۶ و الیقین، ص۱۲۷، ص۳۵۴؛ «بتفاوت یسیر»/ نورالثقلین
🌹 ابن‌سلام از پیامبر (صلی الله علیه و آله) پرسید: «در بهشت باد هست»؟ فرمود: «آری ای ابن‌سلام! بادی که از نور آفریده شده است و زندگی و لذّت‌ها بر آن نوشته است و بهاء نام دارد و وقتی مردم بهشت شوق زیارت پروردگار خود را دارند، می‌وزد. منبع آن باد از گرما و سرما نیست بلکه، از نور عرش خدا ایجاد شده است. آن باد به صورتشان می‌خورد و چهره شان خرّم می‌شود و دلهایشان پاک خواهد شد و نوری به نورشان افزوده خواهد شد. آن باد به درهای بهشت می‌خورد و نهرها روان گردند و درخت‌ها تسبیح خوان، پرنده‌ها نغمه‌ساز کنند و اگر هرکه در آسمان‌ها و زمین است برپا باشند آوای شادی و خوشی را که در بهشت است بشنوند، از شوق آن، همه جان دهند و فرشته‌ها بر آن‌ها درآیند و چنانچه خدا عزّوجلّ در کتاب مستحکم خود فرموده گویند: سَلامٌ عَلَیْکُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوها خالِدِینَ. [و به آنان می‌گویند]: سلام بر شما به خاطر صبر و استقامتتان! چه نیکوست سرانجام آن سرا [ی جاویدان]!. (رعد/۲۴)». گفت: «راست گفتی، ای محمّد (صلی الله علیه و آله)».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۳۳۲
 بحارالأنوار، ج۵۷، ص۲۵۵
🐧امام علی (علیه السلام)- بهشت هشت در دارد که از یک درش پیغمبران و صدیقان داخل شوند و از یک در شهیدان و افراد شایسته داخل شوند و از پنج درش شیعیان و دوستان ما داخل شوند و من مدام بر پل صراط ایستاده‌ام و درخواست می‌کنم و می‌گویم: «پروردگارا شیعه‌ی من و دوست من و یاران من و هرکه را که در دار دنیا مرا به ولایت پذیرفته است سالم بدار»، که ناگاه آوازی از مرکز عرش می‌رسد که درخواست تو به اجابت رسید و شفاعت تو درباره‌ی شیعه‌ات پذیرفته شد. هریک از شیعیان من که مرا به ولایت شناخته و یاری من نموده و با زبان یا عمل با دشمنان جنگجوی من جنگیده درباره‌ی هفتاد هزار نفر از همسایگان و خویشاوندان خود شفاعت می‌کند و از یک در دیگر، سایر مسلمانان که شهادت بر یگانگی خدای یکتا بدهند و در دلشان ذرّه از دشمنی ما خاندان نباشد داخل می‌شوند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۳۳۲
 بحارالأنوار، ج۸، ص۳۹/ نورالثقلین
🐟امام صادق (علیه السلام)- هرکسی که یک‌سوّم شب را نماز بخواند، فرشته‌ای نباشد جز آنکه بر مقام او نزد خدای عزّوجلّ غبطه برد و به او گویند از هرکدام از هشت در بهشت که می‌خواهی وارد شو.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۳۳۲
 وسایل الشیعه، ج۶، ص۱۳۹/ نورالثقلین
🌄پیامبر (صلی الله علیه و آله)- بهشت دری دارد به نام باب المجاهدین که وقتی مجاهدان با شمشیرهایی که به کمر بسته‌اند به‌سوی آن می‌روند، باز می‌شود، درحالی‌که هنوز مردم در موقف محشر معطّل هستند، فرشتگان به مجاهدان خوش آمد می‌گویند، هرکه ترک جهاد کند خوار می‌شود و روزی‌اش تنگ می‌شود و دینش از بین می‌رود، خداوند امّت مرا با سمّ اسب‌ها و محلّ فرود نیزه‌ها [و با قدرت نظامی که به آن‌ها عطا کرد] عزیز و غیرقابل نفوذ کرد.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۳۳۲
 ملاذالأخیار، ج۹، ص۳۲۳/ نورالثقلین
پیامبر (صلی الله علیه و آله)- ای علی (علیه السلام)! دوستداران من و تو جزء نخستین گروه پیشتازان به‌سوی بهشت هستند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۳۳۴
 بحارالأنوار، ج۳۱، ص۴۴۰
#حیات_ده_چار 

  • ۰۱/۰۱/۰۷
  • ولی اله نورمحمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی